Jak si udržet motivaci pro cvičení na podzim a v zimě?

Podzim a zima – pro někoho nejoblíbenější období v celém roce, pro druhého období zimy a tmy. Mnoho lidí se v tento čas vidí ideálně na gauči s hrnkem teplého čaje nebo sklenicí vína, což rozhodně občas není na škodu. Avšak pokud jste zvyklí pravidelně sportovat, byla by obrovská škoda zahodit stovky hodin dřiny jen kvůli horšímu počasí. Pro posílení vaší motivace vám přinášíme několik tipů.

Dopřejte si pravidelný relax

Klíčem ke skvělým sportovním výkonům a neodmyslitelnou součástí zdravého životního stylu je odpočinek – fyzický i psychický. Proto obzvláště na podzim a v zimě, kdy se mnoho lidí setkává se zvýšenou únavou, věnujte relaxu a regeneraci větší pozornost. Možností, jak dobít baterky, je spousta. Vyberte si takovou činnost, která vyhovuje nejvíce vám.

Pokud nedokážete posedět na místě, nejlepším odpočinkem pro vás bude pohyb. Proložte své tréninky procházkami podzimní přírodou, přihlaste se na kurzy tance nebo si jděte zlehka zaplavat.

K tělesné i duševní relaxaci využijte možnosti chodit do sauny nebo páry. Prohříváním těla v sauně se zvyšuje obranyschopnost organismu, pocení odbourává z těla škodlivé látky, zmírňují se bolesti kloubů, prospívá pokožce a většině lidí se po sauně lépe spí. Pobyt v páře pročišťuje dýchací cesty a čistí pokožku těla.

Nejen v chladných dnech vám prospěje terapie červeným světlem na nakopnutí organismu po ránu. Červené a infračervené panely jsou dostupné pro domácí použití a pomůžou vám s rychlejší regenerací, zlepšením sportovního výkonu, optimalizací hormonů, zvýšením produkce kolagenu a snižováním zánětlivosti v těle. Terapeutický účinek má také na kvalitu spánku a cirkadiánní rytmus, pohybový aparát, psychiku a kognitivní funkce, zdraví očí nebo dlouhověkost.

terapie černým světlem

Výborným relaxem jsou také masáže, různé zábaly nebo aromaterapie.

Nebuďte na to sami

Celé léto jste si užívali různých venkovních aktivit, běhu a s příchodem studených rán, večerů a brzkého stmívání se vám nechce vylézt z pohodlí domova? Najděte si někoho, kdo bude chodit běhat s vámi a budete se tak vzájemně motivovat. Může to být váš partner, dítě, kamarád, kolega či sourozenec.

Mějte plán

Pokud vás často přepadá lenost a nemáte dostatek pevné vůle k pravidelnému cvičení, plánujte si své sportovní aktivity alespoň na týden dopředu. To, že budete mít tréninky rozepsané černé na bílém s ohledem na vaše ostatní denní aktivity, vám pomůže odolávat různým pokušením a výmluvám.

Stanovte si cíle

Ať už se věnujete jakémukoliv sportu či cvičení, ve všem se dá zlepšovat. Určete si své cíle, kam se chcete během budoucích měsíců posunout, napište si je na viditelné místo a malými krůčky se k nim přibližujte. Důležité je, aby pro vás byly cíle reálně dosažitelné. Posunout laťku o úroveň výše můžete vždycky.

Zkuste něco nového

Jestliže je pro vás váš současný tréninkový plán stereotypní, nebojte se ho změnit a vyzkoušet nové sporty či aktivity. Nabídka skupinových a individuálních cvičení je v současné době opravdu pestrá, tak zkuste trochu zaexperimentovat. Důležité je se na pohyb těšit a neříkat si „achjo, už zase…“.

Správnou stravou proti únavě

S příchodem chladnějšího počasí přichází také větší pocity únavy, nachlazení a chřipky. Proto je dobré tomuto ročnímu období přizpůsobit skladbu jídelníčku, která může výrazně pomoci s posílením imunity. Proto se zaměřte na dostatečný přísun vitamínů a minerálů. K lepším sportovním výkonům pomůže také správně volená sportovní výživa v podobě různých potravinových doplňků.

vitamín C

Vhodnou zeleninou je například zelí, mrkev, celer, dýně, kapusta nebo sladké brambory. Tyto potraviny obsahují velké množství minerálů a vitamínů a můžete z nich uvařit vynikající zdravé polévky, kterými prohřejete organismus.

Své pokrmy dochuťte chilli papričkami či zázvorem. Chilli papričky podporují metabolismus a pomáhají s odbouráváním tuků. Zázvor lehce urychluje metabolismus a má termogenní vlastnosti, díky kterým udržuje organismus více v teple – podvědomě se chceme v deštivých a chladných dnech jídlem a nápoji zahřát. Naším tipem na ideální jídlo na podzim je dýňová polévka se zázvorem.

dýňová polévka se zázvorem

Pokud máte rádi dezerty, určitě vyzkoušejte pečená jablka se skořicí. Nejen, že si pochutnáte, ale ta vůně vytvoří tu správnou podzimní atmosféru.

Nový outfit

Tento způsob motivace bude fungovat asi lépe na ženy než na muže, ale kdo ví. Udělejte si radost novým sportovním oblečením nebo vybavením. Při cvičení je důležité se cítit dobře a k tomu vám sladěný outfit ve vašich oblíbených barvách rozhodně pomůže.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *