Jak podpořit imunitu během hubnutí

Imunita je v současné době ve společnosti velmi frekventovaným tématem. Stejně jako se mění naše životní prostředí k horšímu, mění se i zdraví nás všech. Lidský imunitní systém má stále složitější úkol. Výsledkem je nárůst různých onemocnění ve všech věkových kategoriích. Je známo, že tento trend může zmírnit pouze návrat ke starým tradicím životního stylu a citlivý přístup k životnímu prostředí.


I když nemáte problémy s imunitou, v některých obdobích života může být imunita organismu snížena. To platí zejména v různých stresových situacích, ať už fyzických, nebo psychických. Jedna taková situace může nastat při různých dietách a programech na hubnutí.

Obezita

S obezitou se člověk nerodí. Dlouhodobým a systematickým špatným životním stylem si každý obézní člověk vypěstuje návyky, kterých se nemůže zbavit. Vzniká začarovaný kruh, kdy obezita přináší nemoci a nemoci přinášejí obezitu. Takový stav je velmi obtížné zvládnout, což s sebou nese vysoký psychický tlak. I když se na první pohled zdá, že člověk s nadváhou je šťastný, opak je obvykle pravdou.

Obtížný pohyb, bolesti páteře a kloubů, metabolické poruchy a neestetický vzhled bývají pro každého velmi těžko snesitelné. Tyto faktory samy o sobě vedou ke snížení obranyschopnosti organismu. Proto když se rozhodnete s tímto onemocněním bojovat, je důležité zvolit metodu, která imunitu neochromí, ale pomůže jí.

Dieta a hladovění

S rozvojem dietních programů je naštěstí éra hladovění při hubnutí za námi a stává se přežitkem. S dostupností informací roste gramotnost lidí v této oblasti. Všechny hladové diety s sebou přinesly vyhladovění organismu a následný jo-jo efekt. Kromě úbytku energie je tělo vyčerpáno také nedostatkem vitaminů, minerálů a důležitých stopových prvků. Je pak jen otázkou krátkého času, než se dostaví různá onemocnění. Imunitní aktivita se výrazně snižuje, což se projevuje bolestmi hlavy, žaludku nebo různými zánětlivými onemocněními.

Úbytek hmotnosti a imunita

Pokud se rozhodnete snížit svou hmotnost zdravým způsobem, jste na správné cestě. Trendy v hubnutí nabízejí mnoho variant a možností. Pokud uvážíte, že při hubnutí musíte výrazně snížit příjem energie a zvýšit její výdej, pochopíte, že tento proces vám neublíží, ale naopak prospěje. Je však třeba zachovat příjem ostatních životně důležitých složek stravy. To znamená, že ze svého jídelníčku vyřadíte všechny prázdné kalorie a nahradíte je až dvojnásobným příjmem zdravých potravin. Pokud k tomu všemu přidáte dostatek pohybu, nemusíte se o svou imunitu bát. Co tedy jíst a čemu se zdaleka vyhnout?

Dieta pro hubnutí a imunitu

Pokud chcete účinně zhubnout a zároveň podpořit svůj imunitní systém, je důležitý pečlivý výběr potravin. Nemůžete jíst jen to, co vám přijde pod ruku. Jak na to:

  • Vyřaďte průmyslově zpracované potraviny.
  • Volte raději nákup potravin od známých farmářů.
  • Nahraďte bílé pečivo celozrnným.
  • Nezanedbávejte příjem bílkovin.
  • Pokud chcete, aby vaše obědy byly zdravé a vaše váha se nezvyšovala, nahraďte přílohy všeho druhu zeleninovými saláty, dušenou zeleninou, rýží s bulgurem. I celozrnné těstoviny mohou být chutné, pokud jsou kvalitní. Stačí je ochutit pečeným česnekem, cherry rajčátky nebo bylinkovým pestem.
  • Dejte si čerstvé ovoce, které by se mělo jíst ráno, nejlépe k snídani nebo svačině.

I večeře může být zdravá, pokud vyloučíte kalorické potraviny. Saláty z listové zeleniny vám neublíží a můžete je jíst později během dne.
různé bylinné čaje a odvary jsou užitečné pro podporu hubnutí a imunity, nebo bylinky k ochucení jídla, které také udrží váš metabolismus zdravý.
nezapomínejte na důležité vitamíny, které jsou nezbytné pro imunitu. V létě jich máte dostatek v podobě ovoce a zeleniny, ale v zimě je třeba je doplnit výživovými doplňky. V lékárně se poraďte s lékárníkem o původu, dávkování a kombinaci léků. Některé vitamíny mohou být předávkovány, což může způsobit více škody než užitku.

Potraviny na podporu imunity

Na pultech našich supermarketů máme širokou nabídku syrové zeleniny a ovoce. Tyto potraviny nemůžeme vždy označit za zdravé. Nezapomeňte, že nejzdravější zelenina a ovoce se obvykle pěstují na domácích farmách. Proto sledujte zemi původu a dávejte přednost malým výrobcům před velkými světovými producenty. V takovém případě je prospěšná jakákoli zelenina a ovoce.

Další důležitou podpůrnou složkou jsou byliny a léčivé rostliny. Připravují se jako odvary, čaje nebo potravinářská aromata. Patří mezi ně echinacea, kopřiva, kopřiva dvoudomá, rakytník řešetlákový, šípky, ostropestřec mariánský, mateřídouška, listy černého rybízu, květy černého bezu, pesto z medvědího česneku, kurkuma, skořice, zázvor.

Pokud jste zvyklí sladit čaje nebo kávu, nahraďte cukr medem. Dávejte si však pozor na množství. Med je zdravý, ale kalorický. Neméně důležitou složkou potravin jsou obiloviny. Bílá mouka však není pro zdraví a imunitu nezbytná. Celozrnná, žitná, ovesná nebo pohanková mouka nahrazuje potřebu obilných složek. Pokud máte čas, zkuste si doma upéct chleba kombinací těchto postupů. Užijete si to a nemusíte se bát o své křivky.

Při hubnutí by se maso mělo na talíři objevit alespoň třikrát týdně. Samozřejmě pouze zdravé druhy, jako jsou kuřecí prsa, krůtí prsa, ryby, libové hovězí maso, králík a zvěřina. Kromě vysokého obsahu bílkovin obsahují enzymy, které pomáhají při hubnutí, a řadu minerálních látek.
K ochucení kyselých pokrmů a salátů používejte jablečný ocet, hroznový ocet nebo citronovou šťávu.

Nejste spokojeni se svými křivkami a hodláte s tím něco udělat? Upravte svůj životní styl tak, abyste v něm zůstali dlouhodobě, abyste se vyhnuli návratu k nezdravému standardu. Rychlé hubnutí je neúčinné a pro tělo velmi stresující. Abyste si udrželi dobrý metabolismus, plnou imunitu a ručičku na váze směrem dolů, změňte trvale svůj životní styl. Jezte zdravě a nevynechávejte cvičení. Odměnou vám bude vaše spokojenost.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *